FANDOM

Z.B.U.K.U

Z.B.U.K.U, właściwie Michał Buczek (ur. 19 września 1992 w Prudniku) – polski raper.

Michał Buczek działalność artystyczną rozpoczął w 2010 roku. Początkowo jego działalność miała charakter lokalny i amatorski. W 2011 roku raper dał koncert w ramach „Hip Hop Opole B4 Party”. Występ młodego twórcy wzbudził zainteresowanie warszawskiego rapera Chady, który zaproponował mu współpracę. Efektem był utwór „Tego nie da się naprawić”, w którym wystąpił także związany z HiFi Bandą – Hades. Piosenka trafiła na trzeci album solowy Chady pt.Jeden z Was, a zrealizowany do niej teledysk w przeciągu kilku miesięcy odnotował milion odsłon w serwisie YouTube. Wkrótce potem Z.B.U.K.U wystąpił gościnnie na bijącym rekordy popularności albumie producenckim Donatana –Równonoc. Słowiańska dusza. Zwrotki rapera znalazły się w piosence „Zew”, w której wystąpili także inni przedstawiciele młodego pokolenia krajowej sceny hip-hopowej B.R.O i Sitek. W międzyczasie raper opublikował w serwisie YouTube teledysk do solowego utworu pt. „Witam Cię w Polsce” Kompozycja została oparta na instrumentalnej wersji utworu Kno „Doin Alright” z płyty SouthernUnderground (2003) – CunninLynguists.

W marcu 2013 roku raper podpisał kontrakt fonograficzny z oficyną Step Records. Debiutancki album solowy muzyka, zatytułowany Że życie ma sens ukazał się 16 października tego samego roku. Gościnnie na płycie wystąpili m.in. Bezczel,Bonson oraz Jopel. Z kolei produkcji nagrań podjęli się m.in. Poszwixxx, Bob Air, Młody MD, DNA i Udar. Autorami scratch'y byli DJ Danek, DJ Element oraz DJ Hard Cut. Promowana teledyskami do utworów: „To więcej niż muzyka”, „Skurwysyny”, „Czuję to” i „Torreador bitów” płyta uplasowała się na 18. miejscu zestawienia OLiS. Wcześniej, w czerwcu także 2013 roku, Z.B.U.K.U gościł na albumie duetu Hukos i Cira – Głodni z natury. Zwrotki rapera znalazły się w utworze „Widzę, spływam”, w którym wystąpił także Zeus. Obaj muzycy wystąpili ponadto w teledysku do tegoż utworu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki