Fandom

Polski Hip-Hop Wiki

Pih

147stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pih
Pih.jpg
Imię i nazwisko Adam Piechocki
Inne pseudonimy PIH, PeIHa
Data urodzenia 9 września 1977
Miejsce urodzenia Białystok
Zawód raper
Aktywność od 1998
Powiązania Chada
Wytwórnie płytowe R.R.X., Promil, Klasyk, Camey Studio, Step Records
Przynależność do zespołów
JedenSiedem
Skazani na Sukcezz
Strona internetowa
Facebook.png Profil na Facebooku
YouTube.png Kanał na YouTube
MySpace.png Profil na MySpace

=="Los wszystkich ludzi zapisany w niebie Nie wierzysz w Boga? Jezus wierzy w ciebie!"==

PIH to polski raper, który naprawdę nazywa się Adam Piechocki. Urodził się w 1977 roku w Białymstoku. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Białostockim. Karierę muzyczną rozpoczął w 2000 roku, kiedy to z zespołem JedenSiedem (PIH i Tymi) nagrał płytę "Wielka niewiadoma". Materiał ukazał się nakładem niezależnego wydawcy. Wyprodukował go ceniony już wtedy DJ 600V, zaś w refrenie jednej z piosenek można usłyszeć Reni Jusis. Członkowie JedenSiedem pojawili się później gościnnie na płytach i w nagraniach wielu wykonawców, m.in. Wzgórza Ya-Pa 3, Paktofoniki, Liroya. JedenSiedem przetrwał jeszcze rok. W 2001 roku PIH i Tymi na zaproszenie Hirka Wrony pojawili się na festiwalu opolskim, a niedługo później zakończyli wspólną działalność. PIH na własny rachunek zaczął działać już niespełna rok później, nakładem R.R.X. wydając materiały "Nie ma miejsca jak dom" i "Boisz się alarmów". Gościnnie wsparli rapera na drugim krążku Wzgórze Ya-Pa-3, Fenomen, Camey, DJ 600V, Jajonasz, Bartosz (Endefis) i Chada. Rok 2003 przyniósł wspólne wydawnictwo Chada i PIH-a, album "O nas, dla was". Parę miesięcy później obaj nagrali cover piosenki "Obudź się" Oddziału Zamkniętego, dzięki czemu zostali zaproszeni do programu "Muzyka łączy pokolenia".

Solowo w pełnym wymiarze PIH zadebiutował w 2004 roku płytą "Krew, pot i łzy". Wspomogli go liczni przyjaciele ze sceny hiphopowej, by wymienić choćby Mesa, Pezeta, Virusa, Pyskatego Skurwiela. Produkcję wzięli na siebie Szyha, Jajonasz, Teka, Camey, Waves i Magiera. Kolejne pełnowymiarowe wydawnictwo z udziałem PIH-a to krążek zespołu Skazani na Sukcezz "Na linii ognia". Rapera można również usłyszeć choćby na solowej płycie Onara i kompilacji "Kodex 3: Wyrok".

Dyskografia Edytuj

Albumy Edytuj

Rok Tytuł Wytwórnia płytowa
"Nie ma miejsca jak dom"
2002 R.R.X
"Boisz się alarmów"
2002 (Solo) R.R.X
"O nas dla was"
2003 feat.Chada Promil

Single Edytuj

Rok Tytuł Wytwórnia płytowa

Więcej w Fandom

Losowa wiki