FANDOM

Chada
Chada.jpg
Chada podczas jednego z koncertów
Imię i nazwisko Tomasz Chada
Inne pseudonimy Ciemnej Strony Zwierzchnik, C.H.A.D.A., Hada
Data urodzenia 24 sierpnia 1978
Miejsce urodzenia Warszawa
Zawód raper
Aktywność od 1995
Powiązania Kaczy, Pih
Wytwórnie płytowe Promil, Klasyk, Step Records
Przynależność do zespołów
Proceder
Strona internetowa
Facebook.png Profil na Facebooku

Chada, właściwie Tomasz Chada, znany też jako Ciemnej Strony Zwierzchnik (ur. 24 sierpnia 1978 w Warszawie) – polski raper pochodzący z południowo-praskiego osiedla Grochów.

Historia Edytuj

Swą karierę muzyczną rozpoczynał jako 17-letni chłopak, nagrywając debiutancki utwór "W-WA miasto stołeczne". Rok później można było go usłyszeć na albumie Skandal grupy Molesta. Później współpracował także z Kaczym i DJ-em 600V.

W roku 2003, razem z białostockim raperem Pihem wydał album O Nas, Dla Was, który dzięki swojej świetności doczekał się w 2011 reedycji.

Następnie Chada pojawił się ponownie na scenie muzycznej w 2009 roku, kiedy wydał debiutancką solową płytę pt. Proceder. Album okazał się sukcesem. Tuż przed premierą krążka, sąd odwiesił artyście wyrok 22 miesięcy więzienia, przez co album nie mógł być w pełni promowany. Po wyjściu rapera z zakładu karnego, została wydana reedycja Procederu pod nazwą Proceder Plus.

Rok od opuszczenia więzienia, Chada wydał swój drugi solowy album nazwany WGW. Pojawili się na niej czołowi polscy raperzy.

Pod koniec 2011 roku raper podpisał z wytwórnią kontrakt na kolejną płytę. Została ona wydana pod nazwą Jeden z Was 22 czerwca 2012. Jednak kilka dni przed premierą Step Records poinformowało, że artysta ponownie trafił do więzienia. Udało się jednakże bez problemów wydać krążek i kilka promujących go teledysków. Na razie nie wiadomo, dlaczego Chada trafił za kratki.Chada opuści więzienie dopiero w 2015 roku.

Dyskografia Edytuj

Albumy Edytuj

Rok Tytuł Wytwórnia płytowa
z Pihem
2003, 2011 (reedycja) O Nas, Dla Was Promil, Klasyk (reedycja)
Albumy solowe
2009 Proceder Step Records
2011 Proceder Plus
WGW
2012 Jeden z Was

Single Edytuj

Rok Tytuł Wytwórnia płytowa
2011 Rap Najlepszej Marki (feat. Małolat) Step Records
2012 Już Ci mówię

Więcej z Fandomu

Losowa wiki